Întrebări frecvente

IMPORTANT: Nu suntem o agenție de turism și nu vindem bilete, cazare sau alte servicii turistice. Prezentăm oferte preluate din mai multe surse spre care vă vom redirecționa atunci când doriți să faceți o rezervare. Rezervarea nu se efectuează la noi, ci pe site-ul furnizorului de servicii de unde provine oferta. Pentru întrebări legate de o rezervare, vă rugăm să contactați furnizorul de servicii la care ați făcut rezervarea.

Rezervări hoteluri și alte unități de cazare

Afișează tot
Cum rezerv, cum plătesc?
Vacanța.ro prezintă oferte de la mai mulți mari furnizori de cazare pentru a vă ajuta în planificarea călătoriei, dar nu noi ne ocupăm de rezervări sau de plăți. După ce ați selectat o ofertă de cazare, veți fi redirecționat către furnizorul acelui serviciu pentru finalizarea rezervării. Asta înseamnă că rezervarea este efectuată direct pe site-ul acelui furnizor, și nu pe Vacanța.ro. După redirecționare, veți putea vedea toate metodele de plată acceptate.
Cum pot contacta unitatea de cazare?
Dacă ați finalizat o rezervare, de obicei, datele sau modalitățile de contact ale unității de cazare ar trebui să fie menționate în e-mailul de confirmare al rezervării sau pe website-ul acestuia. Pentru asistență sau orice întrebare legată de rezervare, îți recomandăm să contactezi direct furnizorul de servicii de cazare la care ați făcut rezervarea.
Taxa de stațiune
Pentru anumite destinații, unitățile de cazare percep o taxă obligatorie impusă de autoritățile locale. Această taxă nu este inclusă în preț și va fi achitată direct utității de cazare, la check-in sau check-out.
Ce este un furnizor de servicii de cazare?
Un furnizor de servicii de cazare oferă un serviciu de rezervare online prin care toți furnizorii de cazare, cum ar fi hotelurile și alți deținători de spații de cazare, vând servicii de cazare și pe care turiștii îl pot utiliza pentru a efectua o rezervare.

Exemple de furnizori de servicii de cazare ale căror servicii le folosim sunt Booking.com, Hotels.com, Agoda, Airbnb, HRS.

Când efectuați o rezervare prin intermediul unui furnizor de servicii de cazare, sunteți angajat într-o relație contractuală directă cu hotelul sau unitatea de cazare la care ați făcut rezervarea. Furnizorul de servicii de cazare vă oferă asistență în orice problemă legată de rezervarea dumneavoastră.
De ce prețul se schimbă câteodată, după redirecționare?
Prețurile de cazare și disponibilitatea camerelor se pot schimba în fiecare moment. Informația afișată este cea valibilă în momentul efectuării căutării și poate fi modificată până vă hotărâți asupra unui serviciu și sunteți redirecționat pentru rezervare. Acest lucru se poate întâmpla, de exemplu, atunci când un hotel modifică tarifele de cazare sau când o altă persoană a rezervat deja ultima cameră disponibilă.

Bilete de avion

Afișează tot
Cum rezerv, cum plătesc?
Vacanța.ro prezintă oferte de la mai mulți furnizori de bilete de avion pentru a vă ajuta în planificarea călătoriei, dar nu noi ne ocupăm de rezervări sau de plăți. După ce ați selectat biletele de avion pe care le doriți, veți fi redirecționat către furnizorul care se ocupă de vânzarea biletelor respective pentru finalizarea rezervării. Asta înseamnă că rezervarea este efectuată direct pe site-ul furnizorului și nu pe Vacanța.ro. După redirecționare, veți putea vedea toate metodele de plată acceptate.
Cum pot contacta compania aeriană sau agenția de turism?
Dacă ați finalizat o rezervare, de obicei, datele sau modalitățile de contact ale companiei aeriane sau agenției de turism care se ocupă de vânzarea biletelor respective ar trebui să fie menționate în e-mailul de confirmare al rezervării sau pe website-ul companiei/ agenției. Pentru asistență sau orice întrebare legată de rezervare, vă recomandăm să contactați direct compania aeriană sau agenția de turism la care ați făcut rezervarea.
De ce prețul se schimbă câteodată, după redirecționare?
Prețurile biletelor de avion și disponibilitatea lor se pot schimba în fiecare moment. Informația afișată este cea valibilă în momentul efectuării căutării și poate fi modificată până vă hotărâți asupra unui serviciu și sunteți redirecționat pentru rezervare. Acest lucru se poate întâmpla, de exemplu, atunci când o companie aeriană modifică prețurile sau când o altă persoană a rezervat deja ultimul loc în avion.

Câteodată, este posibil ca informația pe care o primim de la partenerii noștri să nu fie întru totul exactă, iar prețul pe care îl vedeți să nu includă toate taxele și suprataxele obligatorii. Prețul de pe site-ul furnizorului de servicii este cel corect.
Taxele și suprataxe?
De obicei, prețurile biletelor de avion afișate includ toate taxele și suprataxele obligatorii, inclusiv taxele de aeroport. Taxele pentru servicii suplimentare, cum sunt cele pentru bagajele, sunt opționale și sunt adăugate prețului final în procesul de finalizare a rezervării pe site-ul furnizorului.

Este obligatoriu să verificați întotdeauna prețul după redirecționarea către site-ul furnizorului, înainte de a afectua rezervarea. Pentru întrebări legate de ce include prețul, vă rugăm să contactați direct furnizorul, întrucât el este cel mai în măsură să vă ofere răspunsuri.
Ce este un furnizor de bilete de avion?
Un furnizor de bilete de avion este o companie aeriană sau agenție de turism care comercializează bilete de avion.

Exemple de companii aeriene sunt Aeroflot, Air France, Blue Air, Ryanair, Wizz Air, Lufthansa, Tarom sau Turkish Airlines, iar de agenții de turism sunt Avion.ro, Bravofly, CompassFlights, Kiwi.com, Pegasus Airlines, SmartWings sau Tiket.com.

Când efectuați o rezervare prin intermediul unui furnizor de bilete de avion, sunteți angajat într-o relație contractuală directă cu furnizorul respectiv.
Vize, pașapoarte și documente de călătorie
În funcție de compania aerienă, țările vizitate și naționalitatea dvs., există diferite cerințe legate de vize, pașapoarte și alte documente de care aveți nevoie pentru a călători.

Este responsabilitatea dvs. să vă asigurați că dețineți toate documentele necesare călătoriei sau le puteți obține în timp util, înainte de a face o rezervare. Vă recomandăm să verificați întotdeauna care sunt actele de care aveți nevoie pentru a călători în funcție de companiile aeriene, țările unde doriți să călătoriți și naționalitatea dvs. Cel mai bun loc pentru informare este site-ul Ministerului Afacerilor Externe.

Vă rugăm să rețineți că, dacă aveți o escală într-o țară diferită față de destinația finală, este posibil să aveți nevoie de o viză de tranzit.
Animalele de companie
Companiile aeriene au reguli diferite privind călătoria cu animalele de companie. Vă recomandăm să vă interesați direct la compania aeriană sau agenția de turism la care intenționați să faceți rezervarea pentru că ei sunt cei mai în măsură să vă ajute.
Bagaje
De obicei, prețurile afișate în pagina de rezultate, după ce ați realizat o căutare, includ toate taxele și suprataxele obligatorii, însă prețurile și condițiile pentru bagaje variază în funcție de furnizorul de bilete de avion. Vă rugăm să verificați condițiile privind bagajele pe site-ul furnizorului, înainte de a efectua o rezervare. Pentru orice întrebări legate de bagaje, vă rugăm să contactați direct furnizorul pentru că el este cel mai în măsură să vă răspundă la întrebări.
Schimbări, anulări și rambursări
Condițiile privind schimbări, anulări sau rambursări diferă în funcție de furnizorul de bilete de avion. Pentru orice întrebări legate de acestea, vă rugăm să contactați direct furnizorul pentru că el este cel mai în măsură să vă răspundă la întrebări.
Compensații întârziere zbor
Atunci când zborul este anulat, ajungeți cu cel puțin 3 ore întârziere la destinație sau vi se refuză îmbarcarea, puteți avea dreptul la o despăgubire de până la 600€, în funcție de distanța zborului, dacă aeroportul de plecare sau destinație se află pe teritoriul Uniunii Europene sau dacă transportatorul este înregistrat într-o țară membră a Uniunii Europene.

Compania aeriană este scutită de plata despăgubiri dacă reușește să dovedească că întârzierea a avut loc datorită unor circumstanțe excepționale. Defectarea aeronavei nu constituie o circumstanță excepțională.

Procesul de recuperare a banilor poate fi complicat și de durată, motiv pentru care puteți apela la o firmă de avocatură specializată în aceste spețe, contra unui onorariu de aproximativ 25% din valoarea despăgubirii. Totuși, vă recomandăm să încercați să contactați direct compania aeriană pentru a primi întreaga sumă. Țineți la îndemână toate documentele legate de zbor, cum ar fi biletul de avion sau cartea de îmbarcare.

Atracții turistice în România

Afișează tot
Program de vizitare și preț de acces
Pentru unele atracții turistice, cum ar fi muzeele, grădinile zoologice sau parcurile acvatice și de distracții, afișăm un program de vizitare și prețuri de intrare. Ne străduim să menținem actualizate aceste informații, însă programul și prețurile pot suferi modificări în orice moment.

Acolo unde există o pagină web administrată de administratorul atracției turistice, imediat sub titlu introducem un link către această pagină. Vă rugăm să o vizitați și să obțineți cele mai actualizate informații. În toate celelalte cazuri, vă rugăm să consultați și alte surse de informații.